mandag den 8. maj 2017

Man skal fortælle hvad man søger - ikke hvad man ikke søger...

Som faste læsere vil huske, har jeg tidligere beskrevet datingverdenen med alle dets sjove finurligheder. Jeg har noteret mig en sjov tendens. Folk skriver meget om hvad de ikke søger, og det har undret mig...


Det handler om hvilke signaler du sender til dine omgivelser.

Ganske som jeg for nylig beskrev, at man ikke skulle tage gammel bagage med ind i et nyt forhold, så skal man huske, at ens profil er ens første introduktion til en person, der KUNNE blive ens næste kæreste.

Det tror jeg mange glemmer, når de skriver profilen... :-)

Du skal prøve at tænke på din profil som din elevatortale. Hvordan ville du præsentere dig for en ny arbejdsgiver? Hvordan ville du præsentere dig for en kammerats veninde eller ven, der en dag sidder i stuen, når du kommer forbi til en kop kaffe (eller the)?

Jo bedre du kan beskrive dig selv, jo bedre vil du matche en kommende partner.

Jeg er f.eks. et meget positivt menneske, så allerede ved 2-3 af disse ikke-ord, begynder jeg at tænke mit om teksten. Den kan være besat med nok så pæne fotos, men jeg trykker pænt Nej tak under match-forslag, for jeg orker ikke negative mennesker. Det overlever de nok, og nu handler det ikke om mig, men om, at give dette indtryk videre, for det kunne jo være, du var i en situation hvor du ikke havde tænkt over hvilke signaler din profil udsender.

Så prøv at se din profil efter nu hvor du har læst denne artikel, og kommenter gerne med dine tanker om dette emne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar