fredag den 30. april 2010

Hvorfor er folk så generte i forhold til sex?

Sex er en naturlig ting. Noget vi nogle gange dyrker sjældnere end andre, men ikke desto mindre noget af det mest naturlige - både i et forhold og uden for forhold. Lysten til sex er noget der driver os alle. Så langt så godt.

Når det så gælder at tale om sex - eller skrive om det på en blog som denne - så klapper folk i som en østers. Det er "ikke noget man taler om" siges der med en blufærdighed som ville gøre Queen Victoria helt stolt. Absolut sippet, og fuldkommen vanvittigt.

For denne blufærdighed fjerner ikke den energi og drivkraft som ligger i sex, men undertrykker ganske enkelt blot erkendelsen af den. Er det nogen vej frem ikke at kunne tale (eller skrive) om sex?

Du kunne med andre ord stille dig selv spørgsmålet: "Hvorfor deltager jeg ikke med en kommentar?" for når du tydeligvis er nysgerrig nok til at læse med, kunne du vel også tage del i udfordringen med at tilpasse bloggen ved at komme med dit feedback?

Vi skal ikke være så bange for at tage del i andres blogs. Det gavner alle parter, hvilket du kan læse mere om på bloggen "SEO for begyndere" samtidig med at det giver opmuntring at finde ud af hvad DU særligt har brug for at læse mere om, synes er godt eller mindre godt, eller bare generelt har en bemærkning ud fra jeres egne erfaringer med flere af emnerne.

God weekend til bloggens læsere. Husk nu, at du altid er velkommen til at skrive en kommentar. :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg har skrevet erotiske noveller, som er udgivet i henholdsvis Alt for Damerne (mildt erotisk), og i Woman (mere heftigt).

    I Woman rettede de i øvrigt alle mine forskellige betegnelser for kønsdele til to: pik og kusse.

    Mjah ... Er det åbenhed om sex?

    Men jeg kunne ikke drømme om at tale om mit eget sexliv på en blog. Hverken i en kommentar eller som blogger. Det rager ganske enkelt ikke andre. Det har ikke noget med generthed at gøre. Simpelthen bare om, hvad jeg deler med andre, og hvad jeg ikke deler med andre.

    SvarSlet
  2. Jeg er såmænd enig med hensyn til detaljer fra privatlivet. Det kunne blive for personligt. Tænker nu mere på tips, ideer, motivation og det som kan inspirere og glæde andre.

    Den slags kan jo gøre de mindre erfarne lidt mere parate, og måske også de mere sippede mere åbne over for at lære nye ting.

    Tak for kommentaren. Vist den første her på bloggen. :-)

    SvarSlet