lørdag den 1. oktober 2011

Jakob Olrik - MER' og bedre SEX

Jakob Olrik har skrevet en glimrende bog, og jeg har skrevet denne anmeldelse af bogen:

Jakob Olrik har med MER' og bedre SEX skrevet en glimrende bog. Et vigtigt kriterie for de fulde seks stjerner er, at forfatteren lærer læseren noget, og her tør jeg godt love, at alle kan lære noget - uanset erfaringsgrundlag. Jakob har delt sider af sig selv som glimrende illustrationer af alt lige fra at score til begrebet netdating, fra tantrasex til onani, og alle får fuld valuta for pengene med denne bog. Den kan bruges BÅDE som opslagsværk men også generel inspiration, og hans anbefalinger BURDE indgå i undervisningen på alle skoler, også selvom mange lærere måske er lidt for generte til egentlig at undervise i emnet Seksualundervisning. En bog jeg varmt kan anbefale alle at læse.

Kilde: http://anmeldt-bog.blogspot.com/2011/10/jakob-olrik-mer-og-bedre-sex.html

To emner vil jeg i dag særligt fremhæve her på bloggen:
  • Forskellene mellem dating-sites

  • Onani - mere end bare øvelse gør mester
Forskellene mellem dating-sites
Jeg har allerede været inde på emnet i min artikel "Spørgsmål om dating", men kunne med stor glæde notere mig, at Jakob også fremhævede forskellen mellem Scor og andre dating-sites.

Det står helt uimodsagt, at Scor hovedsageligt er et sted hvor folk søger sexpartnere. Det kan godt være, at det iklædes drømmen om senere at finde en kæreste, men motivationen er seksuel til at starte med. Det ligger både i websitets navn, men også i den måde profiler præsenteres.

Det glæder mig, det ikke kun er mig der siger det.

Jeg har i over et år kæmpet en brav kamp med en nær veninde for at få hende til at forstå hendes profil sender de forkerte signaler. Hun har forbedret den lidt, men hun ville få det hun ønskede ved at kigge på andre sites. Hun søger nemlig en kæreste som accepterer hun har et barn fra tidligere forhold - og da hun er en sød pige vil vi andre da gerne hjælpe hende til at nå sit mål. Men det kræver at hun indser, at der ER forskel mellem de forskellige dating-sites.

Her kunne bogen hjælpe hende, og sikkert også mange andre, som ikke nødvendigvis har tjekket alle de mange steder der findes i dag...

Onani - mere end bare øvelse gør mester
Jakob har skrevet nogle geniale pointer om emnet, og jeg kan varmt anbefale alle at læse bogen, for det er ikke alene et spørgsmål om at lære sin egen krop. Det ER et faktum, at vi først bliver opmærksom på partnerens erogene zoner når vi kender vore egne. Vi kan ikke være FORTROLIGE med andre hvis ikke vi kender vores egne kroppe.

Bogen er en hyldest til det samme princip jeg altid har hyldet. Sex er mere end bare en jagt på en udløsning. Emnet har mange facetter, og alle kan lære noget ved læsning af bogen - uanset om de bruger den som opslagsværk eller læser den fra ende til anden, som jeg gjorde da jeg fik bogen til anmeldelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar